Şehid Kime Denir?
Şehid Kime Denir?
Şehid Sözlükte: Tanıklık etmek, hazır bulunmak ve şahit olmak manalarına gelir. Şehit kelimesi şehadet fiilinden bir sıfat olup Allah yolunda savaşmak ruhun bedenden çıkması demektir.
İslam ıstılahında şehit canını, malını yada hayatıyla Allah yolunda Allah'ın ilahi sisteminin egemen olması için kendisini feda eden kimseye denilir.
وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ ف۪ي سَب۪يلِ اللّٰهِ اَمْوَاتٌۜ بَلْ اَحْيَٓاءٌ وَلٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ
Allah yolunda öldürülenlere “ölüler” demeyin. (Hayır, öyle değil!) Bilakis, (Rableri katında) dirilerdir. Fakat siz farkında değilsiniz. (Bakara, 154)
Alimler şehit olan kimse için farklı görüşler bildirmişlerdir.
Bir kısmının Allah katında hem diri hem de şahit olduğu için bu ismi vermiş. başka bir kısım ise rahmet meleklerinin şehitlerin ölümünde hazır olmalarını da bu ismi verilir söylemişlerdir.
İkisi doğru olmakla beraber şehit hakka ve hakikate şehadet getirip o yolda malını, canını ve hayatını şehadet ettiği değerler için kendisini feda eden kimseye denilir.
İslam'da şehadet Allah'ı sevmek, ona itaat etmek, ondan razı olmak, emirlerine-yasaklarına uymak, onun yolunda onun düşmanlara karşı maddi/manevi mücadele etmek ve bunun sonucunda kendi canını ilahi değer yargıları için feda etmektir.
HADIS; Allah adına yemin ederek söylüyorum ki Allah yolunda savaşıp öldükten sonra dirilerek bir daha savaşıp ölmeyi ve yeniden dirildikten sonra bir kere daha savaşıp ölmek isterdim. (Buhari)
Bugün yeryüzü tağutları islam'a ait olan ''Şehit'' kavramını istismar ederek kendi ideolojik dinleri uğrunda öldürülen kimselere şehit ismini veriyor, bu Kur'an'ın ve sünnetin hakikatleri ile çelışmektetir.
Cübeyr b. Mut"im"den nakledildiğine göre, Resûlullah (sav) şöyle buyurmuştur: “Irkçılığa çağıran bizden değildir. Irkçılık davası uğruna savaşan bizden değildir. Irkçılık davası uğruna ölen bizden değildir.” (Ebû Dâvûd)
Dolayısıyla bugün tağutlar bu kavramı kullanarak Müslüman toplumu aldatma ve onlara yeni kutsallar biçmektedir.
Cündeb b. Abdullah el-Becelî"den nakledildiğine göre, Resûlullah (sav) şöyle buyurmuştur: “Kim ırkçılık propagandası yaparak veya kabileciliğe/ırkçılığa destek vererek yoldan çıkmış bir topluluğun bayrağı altında öldürülürse, onun ölümü câhiliye ehlinin ölümü gibidir.”
(Müslim)
Müslüman yalnız ilahi kelimetullah uğrunda savaşır ve Allah'ın rızasını egemen olması için mücadele eder. O bir insan uydurması olan ideolojik bir rejim ya da bir sistem uğrunda ölmez ve kendini feda etmez. Çünkü o bunun için yaratılmamıştır. Tam aksine islam ilahi nizamı egemen kılmak için yaratılmıştır
HADIS: Cennete giren hiç kimse dünyaya geri dönmek istemez. Yeryüzünde olan her şey orada vardır. Ancak Şehit böyle değil o mazhar olduğu ikramlar sebebiyle yeryüzüne dönüp on kere şehit olmayı temenni eder. (Buhari)
Alimler Şehidliği Üç Kısıma Ayırmışlar
1- Dünya ve ahirette şehit olanlar.
Bunlar kafirlerle savaşırken muharebe meydanında ölen kimselerdir. Bunların cenazeleri yıkanmaz üzerlerine cenaze namazı kılınmaz ahirette şehid ecri alırlar.
2- Sadece Ahiret Sehidleri; Bunlar deprem altında kalan, boğularak, yanarak ölen, malının müdafaa uğrunda ölenlerdir. Ahirette şehit hükmündedirler. Lakin dünyada cenazeleri yıkanır ve üzerlerine namaz kılınır.
3- Allah rızası için değilde dünyevi çıkarları için, kahramanlık, nefsi için ya da riyakarlık için savaşanlardır. Bu kimseler dünyada şehit ismini alırlar yani şehit muamelesi görür cenaze yıkanmaz namazları kılınmaz ancak onlar ahirette şehadetten hiçbir nasipleri yoktur.
İbn Ömer"den nakledildiğine göre, Resûlullah (sav), Mekke"nin fethi günü insanlara bir hutbe vererek şöyle buyurmuştur: “Ey İnsanlar! Allah sizden câhiliye gururunu ve atalarla övünme âdetini gidermiştir. İnsanlar iki gruptur: İyi, takva sahibi, Allah katında değerli kişi ve günahkâr, bedbaht, Allah katında değersiz kişi. İnsanlar Âdem"in çocuklarıdır. Ve Allah Âdem"i topraktan yaratmıştır…” (Tirmizi)
Cumhur ulemaya göre şehidin cenazesi yıkanmaz ve namaz kılınmaz Hanefi mezhebi ise namazları kılınır ama yıkanmazlar demişlerdir.
BİR CEVAP YAZ